Bli scout i Gränna scoutkår!

Vad kul att just du har hittat Gränna scoutkår. I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Därefter har man möjlighet att att vara scout hela livet, kanske som ledare eller på annat sätt engagerad i en kår. Gränna scoutkår erbjuder också familjescouting. Här kan du tillsammans med en förälder hänga med på äventyr redan från 4 års ålder.

Varför ska jag bli scout?

Scouting är ett härligt sätt att umgås med vänner och komma ut i naturen. De tre vanligaste skälen att bli scout vid utvärderingar är nya och gamla kompisar, åka på läger och prova på helt nya saker.

Hur gör jag?

För att anmäla ditt intresse fyll i formuläret nedan. Vi hör av oss med mer information inom kort.