Dreamhack Winter 2021

1 november, 2021 av Camilla Cronholm

Dreamhack, Jönköpings stora datorevent, är tillbaka och snart är det dags för vinterns bygge och rivning. Scoutkårena runt omkring Jönköping erbjuds hjälpa till med uppbyggnad och rivning och får betalt för dessa timmar.

Gränna scoutkår har beslutat att öronmärka alla pengar från detta arrangemang till sommaren kommande läger. Dessutom går pengar för inarbetade timmar direkt till den enskilda scoutens lägeravgift. (Scouten får även anhörigas timmar)

• Bygget sker måndagen 22/11 med start klockan 16.00
  • Rivningen sker söndagen 28/11 med start klockan 10.00

Uppbyggnad innebär att det byggs bord av lastpallar och skivor, ställs ut stolar samt att det dras kablar. Rivningen innebär röjning, insamling av pant, isärtagning av bord och stolstapling.

Scouter från upptäckaravdelningen (åk 4) och uppåt är välkomna men alla under utmanare (åk 9) måste ha en vuxen med sig för att delta. Utmanarföräldrar är givetvis också välkomna för att tjäna mer pengar till sin scout.

TA MED: Oömma kläder, arbetshandskar och vattenflaska. Packa även en liten matsäck för att hålla orken uppe. Till uppbyggnaden är det också bra att lägga ner en plattång.

Senast fredagen den 12/11 vi ha era anmälningar i formuläret nedan.

Efter anmälan är stängd kommer vi skapa två (uppbyggnad/rivning) supertextchattar för de anmälda. Här kommer eventuell ytterligare info att delas samt vi uppmuntrar diskussion om samåkning.