Städdag 26 september

22 september, 2021 av Camilla Cronholm

Dags att göra oss redo för hösten.

Hösten är här och snart även frost och kyla. För vi ska kunna vinterbona vår båtverksamhet och få det lite trevligare på scoutgården behöver er vi er hjälp. Söndagen den 26e september 11:00 samlar vi föräldrar och scouter för att röja på scoutgården och i Bunnström. Avslut vid 13:00.

På scoutgården är följande i fokus. Trädgården ska vinterläggas, en sista klippning, lite ogräsrensning och annat undanplock. Inne städar vi av rummen så att när vi väl flyttar in igen är det lite mysigare och trevligare.

På vår båtplats i Bunnström ska vi göra platsen och båtarna redo för vintern. Vi krattar, städar, klipper mm. Medtag gärna arbetshandskar och något lämpligt trädgårdsverktyg. Har någon en röjsåg alt större trimmer är vi tacksam om du tar med en sådan.

Ordning och reda samt uppröjning är en förutsättning för en bra verksamhet.

Vi engagerade i kåren behöver all hjälp vi kan få för att erbjuda era barn kul, lärorika och inspirerade scoutmöten. Fatta krattan, trasan eller hammaren och kom och hjälp oss att göra iordning.

GLÖM inte att ta med kaffetermosen och något tilltugg. Självklart fungerar tee eller kall dryck också.

Oömma kläder och arbetshandskar är ett annat bra tips.

Anmälan senast på fredag 24/10 i formuläret nedan. Vänligen fyll i även om du inte kan.

Man får önska plats men vi kommer att fördela er för jämnare flöde. Ni får besked under lördagen om vart ni blir placerade.

Frågor: Camilla Croholm 0708-178712